Home Lifestyle Detox dag 2 – Ontgiften

Detox dag 2 – Ontgiften

door Simone
133 views
Detox dag 2

Dag 1 zit erop!

Pfft, ok dag 1 hebben we achter de rug. Op zich begon het gisteren natuurlijk allemaal relaxed. Niks aan de hand. Maar aan het einde van de dag begon ik hem toch wel te voelen moet ik zeggen. Niet dat ik perse veel honger had, maar wel zin om wat te eten. En een beetje slapjes want ja wat krijg je nou eigenlijk binnen. Niet zoveel als je erover nadenkt.

Het is natuurlijk niet voor niks sap ‘vasten’. Dus logisch.

En vandaag schijnt het nog net even wat heftiger te worden met het ontgiften. Je krijgt – als je je daar voor inschrijft – elke dag een mailtje met tips en dit keer gaat het vooral over de verschijnselen die je kunt krijgen bij je detox. De eerste hoofdpijn heb ik eergisteren ook al gehad doordat ik geen koffie meer heb gedronken. En de tweede; kouwelijk, had ik gisterenavond ook al flink. Ik zat op de bank met mijn kleedje en had het alsnog behoorlijk koud.

Masterchef

Het is misschien ook niet de beste keuze om ‘s avonds naar Masterchef Australie te kijken. Hahaha… De lekkerste gerechten komen voorbij. Krijg je trek van. Alhoewel dat eigenlijk wel mee viel hoor.

Mijn darmen zijn behoorlijk aan het rommelen. Die zijn nog niet lekker aan het ontgiften in die zin dat er nog weinig uitkomt. If you know what I mean. Vanmorgen gaf de weegschaal wel 94,9 aan. Dus dat is lekker. Al weet ik ook wel dat het merendeel vocht is maar he, het ziet er toch leuk uit.

Sporten

Ik heb dus zometeen een afspraak met Nicole, mijn personal trainer. Om te sporten. Op de tweede dag van mijn detox. Lijkt me niet meteen de meest ideale optie maar volgens Nicole kan het best. Hmmm. Ja ja.

Nou ja, we zien het wel. Ik ga er wel heen en als ik in een appelflauwte val dan is het nog tijd genoeg om te stoppen.

Verder vandaag alleen computerwerk dus rustig aan. Ik voel wel aan mijn darmen dat er iets uit moet. Dus hopelijk doet een beetje beweging daar ook wonderen mee. Ik hoef pas om 10 uur te trainen dus kan nog even chillen voor die tijd. Zit nu nog in bed met Humphrey naast me.

‘s Morgens vind ik het ook best te doen. Komt natuurlijk gedeeltelijk ook doordat ik vaak niet ontbijt dus dat voelt niet heel gek. Of ik neem een groene smoothie. Dus dat lijkt ook nogal op wat ik nu aan het drinken ben. (net heb gedronken want het is alweer op. Kleine flesjes hoor. 200 ml)

Hieronder nog even de mogelijke detoxverschijnselen en wat je eraan kunt doen, volgens Frecious.

  • Hoofdpijn: water, rust, frisse lucht, buiten bewegen, buikademhaling. 
  • Kouwelijkheid: warme kleding, kruik, wandelen, warm bad, slapen. 
  • Slechte adem, witte aanslag op je tong: tongschraper, pepermuntthee, probiotica
  • Honger / dorst: kruidenthee, water, drinkbouillon, voldoende rust, buikademhaling.
  • Veranderingen in ontlastingspatroon: kruik, probiotica, voldoende bewegen.
  • Slechte huid, jeuk of anders ruikende transpiratie: sauna, voldoende drinken, epsomzoutbad.
  • Beginverergering van bestaande klachten: voldoende vocht, beweging, nachtrust, buikademhaling, droogborstelen.
  • Veranderingen in je slaappatroon: slaapthee, lauwwarme douche, epsomzoutbad voor het slapen.
  • Kramp of pijntjes in armen, benen of gewrichten: voldoende en regelmatige beweging, lichte massages, een epsomzoutbad, wisseldouches. 
  • Vermoeidheid: rustmomenten, vroeg naar bed, drink voldoende, kruik op je buik (leverstreek), buikademhaling.

Nou ik ga nog maar even verder met ontgiften. Als je dag 1 nog terug wilt lezen dan kan dat hier.

Sharing is caring!

Dit vind je misschien ook leuk

Laat een comment achter

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.